COMMON PHASE I
Szolnok
Jak-52



COMMON PHASE II
Moose Jaw
Raytheon Harvard II


HELICOPTER
(PHASE III)

Szolnok



COMMON PHASE IIB
Moose Jaw
Raytheon Harvard II



COMMON PHASE III
Moose Jaw
Hawk 115



FIGHTER PHASE IV
Cold Lake
Hawk 115

 

A repülőkiképzés II. B fázisa

A II. B fázis egy kiegészítő speciális alaptematika azon növendékek részére, akik a harmadik fázist sugárhajtású repülőgépen fogják végrehajtani.

II.B fázis - haladó kiképzés
A Kanadai Légierő
Moose Jaw légibázisa
Harvard II Repülőgép
Kiképzési ágak Repülési feladatok
Oktatóval Egyedül
Jó idős 6 1
Műszerrepülés 7
Kötelékrepülés 6 2
Komplexált 6  
Összesen 25 3
Mindösszesen 28
Támogató (alájátszó) feladat 4

A II. B fázis növendékei ízelítőt kapnak a folyamatos harci manőverezésből és a légiharc-repülés alapjaiból. A komplexált repülési feladatok, melyek több repülési ágazat elemeit kapcsolják össze, továbbfejlesztik a már kialakult repülési készségeket, egy tipikus - a harci körülményekhez hasonló - környezetben.

A II. B fázis tematikája 28 vadászrepülő típusú feladatot tartalmaz 47 repülési óra keretében. A növendékek ebben a fázisban meg tanulják előre jelezni a repülőgép viselkedését, mint például a "túlhúzott" repülőgép átesését, vagy az átesés előtti "remegést", valamint az agresszív harci manőverezés alapjait. A határértékeken végrehajtott leborítások és fél-bukfencek alapelemei a kiképzés e meghatározó szakaszának. A zárt kötelékben történő repülés végrehajtását 60 fokos bedöntésig és 2 G túlterhelésig értékelik, azonban gyakorlás céljából a bedöntést 90 fokig, a túlterhelést pedig 3 G értékig növelik.

Komplexált repülési feladatokat is tartalmaz a II. B fázis. A növendékek kreativitása fejlődik azáltal, hogy különböző repülési ágakban szerzett tapasztalataikat kell összekapcsolniuk a feladat sikeres végrehajtása érdekében. Egy tipikus komplexált feladat tartalmazhat például nagy magasságú műszeres átrepülést a kiképzési légtérbe, az oktató ezután választhat egy adott eljárás szerint süllyedést, áttérést látva repülési szabályokra, útvonal töréspont vizuális azonosítását, majd innen földközeli repülési feladat végrehajtását...
A hazatérés a saját repülőtérre történhet műszeres vagy vizuális repülési szabályok szerint a növendék kiképzettsége, illetve a kiképzési igények szerint.

Végül a repülőgép hatótávolságának maximális kihasználásával végrehajtott hosszú távú átrepülési feladatok következnek, melyek során a növendék a felkészültségéről és a repülés közbeni reagáló képességéről (rugalmasságáról) adhat számot.

A II. B fázis a Harward II. típus szélső aerodinamikai határértékéig történő manőverezését oktatja, és felkészíti a vadászpilóta jelöltet a haladó, sugárhajtóműves repülőkiképzésre.

 


  <<< vissza | főoldal | hírek | történet | koncepció | program elemzés | jelentkezés | kapcsolat |