Repülőkiképzés
Szolnokon 1939-ben kezdték el a repülőtér építését (befejezés 1944. közepe).
A második világháborút követően a hazai repülőszakember utánpótlás biztosítására megalakították a Honvéd Killián György Repülő Hajózó Tiszti Iskolát (1949. október 1.).
Az ötvenes éveket a nagytömegű és feszített ütemű képzés jellemezte.
1956. évi forradalmi események után az iskola szüneteltette működését.
1961. augusztusában megkezdődött a Killián György Repülő Tiszti Iskola ujjászervezése.
Magyar Katonai repülés és repülő szakember kiképzés története
A rendszerváltást követően a Varsói Szerződés felbomlásával a repülő kiképzésre vonatkozó nemzetközi szerződések felbontásra kerültek (a repülőgép-vezetőket Szovjetunióban és Csehszlovákiában képezték). Ezzel megszűnt a repülő csapatok hajózó állományának az utánpótlása.
1993.-ban Szolnoki Repülőtiszti Főiskolán újra beindították a repülő-hajózó képzést.
Az évtized közepére a repülőalakulatok, valamint a repülőtechnika számának csökkenése miatt viszonylagos repülő-hajózó felesleg alakult ki, ezért a repülőgép-vezető képzést szüneteltették, majd megszüntették.
A külföldi majd a hazai repülőgép-vezető képzés megszüntetésének következményeként jelenleg a hajózó pályáról több évfolyam hiányzik.
A kritikus létszámviszonyok megoldására a Honvédelmi Minisztérium hosszú távú (17 év) szerződést kötött a kanadai Védelmi Minisztériummal a repülőgép-vezetők képzésre.
A Magyar Légierő csatlakozott a NATO Flying Training Program in Canada Projekthez!! (NFTC)
A Kanadai Védelmi Minisztérium együttműködve a
Bombardier Aerospace vállalattal irányítja az NFTC programot a.
Az NFTC programban résztvevő vállalatok:
Bombardier
Aerospace
(repülőgépek gyártása,
karbantartása, üzemeltetése)
BAE
System
(repülőgépek gyártása: Hawk, Harrier, Tornado )
CAE
Inc.
(szimulátorok tervezése, gyártása, üzemeltetése)