COMMON PHASE I
Szolnok
Zlin 242L




COMMON PHASE II
Moose Jaw
Raytheon Harvard II


HELICOPTER
(PHASE III)

Szolnok



COMMON PHASE IIB
Moose Jaw
Raytheon Harvard II



COMMON PHASE III
Moose Jaw
Hawk 115

 

A repülőkiképzés II. B fázisa

A II. B fázis egy kiegészítő speciális alaptematika azon növendékek részére, akik a harmadik fázist sugárhajtású repülőgépen fogják végrehajtani.

II.B fázis - haladó kiképzés
A Kanadai Légierő
Moose Jaw légibázisa
Harvard II Repülőgép
Kiképzési ágak Repülési feladatok
Oktatóval Egyedül
Jó idős 6 1
Műszerrepülés 7
Kötelékrepülés 6 2
Komplexált 6  
Összesen 25 3
Mindösszesen 28
Támogató (alájátszó) feladat 4

A II. B fázis növendékei ízelítőt kapnak a folyamatos harci manőverezésből és a légiharc-repülés alapjaiból. A komplexált repülési feladatok, melyek több repülési ágazat elemeit kapcsolják össze, továbbfejlesztik a már kialakult repülési készségeket, egy tipikus - a harci körülményekhez hasonló - környezetben.

A II. B fázis tematikája 28 vadászrepülő típusú feladatot tartalmaz 47 repülési óra keretében. A növendékek ebben a fázisban meg tanulják előre jelezni a repülőgép viselkedését, mint például a "túlhúzott" repülőgép átesését, vagy az átesés előtti "remegést", valamint az agresszív harci manőverezés alapjait. A határértékeken végrehajtott leborítások és fél-bukfencek alapelemei a kiképzés e meghatározó szakaszának. A zárt kötelékben történő repülés végrehajtását 60 fokos bedöntésig és 2 G túlterhelésig értékelik, azonban gyakorlás céljából a bedöntést 90 fokig, a túlterhelést pedig 3 G értékig növelik.

Komplexált repülési feladatokat is tartalmaz a II. B fázis. A növendékek kreativitása fejlődik azáltal, hogy különböző repülési ágakban szerzett tapasztalataikat kell összekapcsolniuk a feladat sikeres végrehajtása érdekében. Egy tipikus komplexált feladat tartalmazhat például nagy magasságú műszeres átrepülést a kiképzési légtérbe, az oktató ezután választhat egy adott eljárás szerint süllyedést, áttérést látva repülési szabályokra, útvonal töréspont vizuális azonosítását, majd innen földközeli repülési feladat végrehajtását...
A hazatérés a saját repülőtérre történhet műszeres vagy vizuális repülési szabályok szerint a növendék kiképzettsége, illetve a kiképzési igények szerint.

Végül a repülőgép hatótávolságának maximális kihasználásával végrehajtott hosszú távú átrepülési feladatok következnek, melyek során a növendék a felkészültségéről és a repülés közbeni reagáló képességéről (rugalmasságáról) adhat számot.

A II. B fázis a Harward II. típus szélső aerodinamikai határértékéig történő manőverezését oktatja, és felkészíti a vadászpilóta jelöltet a haladó, sugárhajtóműves repülőkiképzésre.

 


  <<< vissza | főoldal | hírek | történet | koncepció | program elemzés | jelentkezés | kapcsolat |