A repülőkiképzés II. B fázisa
A II. B fázis egy kiegészítő speciális alaptematika azon növendékek részére, akik a harmadik fázist sugárhajtású repülőgépen fogják végrehajtani.
II.B fázis - haladó kiképzés | ||
---|---|---|
A Kanadai Légierő Moose Jaw légibázisa Harvard II Repülőgép |
||
Kiképzési ágak | Repülési feladatok | |
Oktatóval | Egyedül | |
Jó idős | 6 | 1 |
Műszerrepülés | 7 | |
Kötelékrepülés | 6 | 2 |
Komplexált | 6 | |
Összesen | 25 | 3 |
Mindösszesen | 28 | |
Támogató (alájátszó) feladat | 4 |
A II. B fázis növendékei ízelítőt kapnak a folyamatos harci manőverezésből és a légiharc-repülés alapjaiból. A komplexált repülési feladatok, melyek több repülési ágazat elemeit kapcsolják össze, továbbfejlesztik a már kialakult repülési készségeket, egy tipikus - a harci körülményekhez hasonló - környezetben.
A II. B fázis tematikája 28 vadászrepülő típusú feladatot tartalmaz 47 repülési óra keretében. A növendékek ebben a fázisban meg tanulják előre jelezni a repülőgép viselkedését, mint például a "túlhúzott" repülőgép átesését, vagy az átesés előtti "remegést", valamint az agresszív harci manőverezés alapjait. A határértékeken végrehajtott leborítások és fél-bukfencek alapelemei a kiképzés e meghatározó szakaszának. A zárt kötelékben történő repülés végrehajtását 60 fokos bedöntésig és 2 G túlterhelésig értékelik, azonban gyakorlás céljából a bedöntést 90 fokig, a túlterhelést pedig 3 G értékig növelik.
Komplexált repülési feladatokat is tartalmaz a II. B fázis.
A növendékek kreativitása fejlődik azáltal, hogy különböző repülési
ágakban szerzett tapasztalataikat kell összekapcsolniuk a feladat
sikeres végrehajtása érdekében. Egy tipikus komplexált feladat
tartalmazhat például nagy magasságú műszeres átrepülést a kiképzési
légtérbe, az oktató ezután választhat egy adott eljárás szerint
süllyedést, áttérést látva repülési szabályokra, útvonal töréspont
vizuális azonosítását, majd innen földközeli repülési feladat
végrehajtását...
A hazatérés a saját repülőtérre történhet műszeres vagy vizuális
repülési szabályok szerint a növendék kiképzettsége, illetve
a kiképzési igények szerint.
Végül a repülőgép hatótávolságának maximális kihasználásával végrehajtott hosszú távú átrepülési feladatok következnek, melyek során a növendék a felkészültségéről és a repülés közbeni reagáló képességéről (rugalmasságáról) adhat számot.
A II. B fázis a Harward II. típus szélső aerodinamikai határértékéig történő manőverezését oktatja, és felkészíti a vadászpilóta jelöltet a haladó, sugárhajtóműves repülőkiképzésre.