Repülő képzés II. Fázis
A második fázis célja, hogy megalapozza a növendék repülési és katonai pilótákat jellemző készségeket.
Raytheon Harvard II
A második fázis tematikája közös, s alapvető elemeket tartalmaz
a vadász-, csapatszállító-, és helikopterpilóták számára. Magában
foglalja az egyszerű időjárási viszonyok közötti (jó idős) repüléseket,
a földközeli légitájékozódást, a bonyolult időjárási viszonyok
közötti (műszeres) repülést, s a kötelékrepülést. Az NFTC program
második fázisa 71 repülési feladatot tartalmaz 97 óra keretében
a Raythenon Harward II típuson. E turbólégcsavaros repülőgép kezelése,
és repülési jellemzői igen hasonlóak a sugárhajtóműves vadászgépekéhez. Felszereltsége, berendezései is korszerűek, ezért a leghatékonyabb
gyakorló repülőgépek sorába tartozik. Az átfogó földi előkészítés,
a számítógépes támogatású kiképző rendszerek kiterjedt használata,
és a repülés jellemzőit valósághűen visszaadó szimulátorok biztosítják
a gyakorlati repülési idő leghatékonyabb felhasználását. A rendelkezésre
álló légtér, valamint az alacsony intenzitású repülési forgalom különleges
lehetőséget biztosít a repülőkiképzés színvonalas végrehajtására.
A növendéknek lehetősége nyílik arra, hogy kifejleszthesse döntéshozó
képességét a kiképzésnek már ezen a kezdeti szakaszán.
II. fázis - alapkiképzés | ||
---|---|---|
A Kanadai Légierő Moose Jaw légibázisa Harvard II Repülőgép |
||
Kiképzési ágak | Repülési feladatok | |
Oktatóval | Egyedül | |
Jó idős | 18 | 7 |
Műszerrepülés | 26 | |
Éjszaka | 2 | 1 |
Légitájékozódás | 10 | 1 |
Kötelékrepülés | 6 | |
Összesen | 62 | 9 |
Mindösszesen | 71 | |
Támogató (alájátszó) feladat | 1,5 |
A jó idős kiképzési ág magában foglalja átesések,
dugóhúzók, műrepülő elemek,
az iskolakör repülés, és a repülés különleges eseteinek begyakorlását.
A bonyolult idős képzési ág, a repülőgép műszeres vezetésének és bonyolult helyzetekből történő kivételének begyakorlásával kezdődik. A növendékek ezután továbblépnek a különböző műszeres repülési, várakozási és leszállási eljárások gyakorlásához, és végül az idegen repülőtérre történő átrepüléseket, a repülés tervezésének elemeit sajátítják el. A kiképzési ág végére a növendékek képesek lesznek önállóan egy idegen repülőtérre történő át-, valamint hazarepülés megtervezésére és végrehajtására.
A légi tájékozódás kiképzési ágban a növendékek megtanulják a térképolvasás alapjait, a repülési útvonal helyesbítésének és időben történő célba érkezés módszereit. Kiemelt fontosságot kap a földközeli repülőkiképzés, az egyén azon képességeinek kialakítása, hogy a saját munkavégző képességei határain belül tudjon maradni a repülés minden egyes szakaszában.
A kötelékrepülési ágazat megtanítja a növendéket a zárt kötelékben történő repülésre 60 fokos bedöntésig és 2 G túlterhelésig. A vezérgépet az oktató vezeti, így a növendék teljes mértékben ki tudja használni a repülési időt a kísérői szerepkör elemeinek elsajátítására.
Az éjszakai repülőkiképzés a teljes mértékű tájékozódás, és a repülőgép-vezetés elsajátítására szolgál, és tartalmaz egyedüli repülést is.
A II. fázis úgy lett kialakítva, hogy a növendékek a lehető legjobban hasznosíthassák a repülőgép kiképzési lehetőségeit. A sikeres jelöltek kipróbált képességekkel rendelkeznek a repülés minden területén bizonyították, hogy képesek a következő fázisba lépni. A II. fázis végzősei eredményeik függvényében a II/B fázissal (sugárhajtású növendékek) vagy a kanadai légierő III. fázisával (többmotoros vagy helikopter) folytatják kiképzésüket.